Sunday, November 1, 2009

PEKA ATAU PEKAK????


salam hormat buat sahabat2..


pada suatu petang saya brsiar-siar di sekitar kampus dan kolej kediaman..saje nak rapat dengan adik2 junior..dan kakak2 senior. saja saya buka isu berat sikit seperti SIS, isu bajet 2010 dan beberapa isu kampus.malang dan sedihnya, mereka hanya buat muka ayu yang layu.masing2 mengatakan tak nak amik port bukan urusan mereka.saya sedih sangat mahasiswi sekrang kurang PEKA isu semasa dan hanya PEKAKKAN telinga dengan sikap pentingkan diri sendiri.


tak tahu ke mereka betapa susahnya umat Islam di luar sana tanpa pembelaan. tak payah jauh2 la..tngok sendiri dalam kampus.. biah solehah yang semakin terhakis. pergaulan antara lelaki dan perempuan semakin mengedikkan mata saya melihatnya.saya terlalu geram jika kita hanya berlingkar berdiam diri tanpa berbuat apa2..sedangkan masalah umat semakin meruncing.


tak takut ke nanti dihadapan ALLAH swt akan ditanya apa sumbangan kita pada Islam??

kesian sahabat2 kita yang semakin hanyut dengan gejala couple, aurat terdedah...


jangan hidup terlalu selesa..kita tak akan tahu cabaran hari mendatang..

hanya segelintir sahaja yang punya kesedaran..


saya bukan lah seorang yang pandai berhujah atau memandai-mandai mengutarakan pendapat..ini hanya sekadar pandangan dari kaca mata saya seorang hamb:)

No comments: