Saturday, June 27, 2009

BELAJARLAH DARI APA YANG BERLAKU..

Salam seharum kasturi..
Syukur, Alhamdulillah kepada yang Maha Esa, kerana masih lagi diberi kesempatan untuk berkongsi sesuatu yg amat bermakna bagi ana...
Selawat dan salam keatas junjungan besar Rasulullah saw..

BELAJAR TAUBAT DARI SI KECIL..
hari sabtu lepas ana bergegas pulang ke Rawang..paklong ana yg berada di kampung(sik Kedah) telah kembali kerahmatullah.(Al-Fatihah).ikut perancangan ana akan mengikut pakcik ana untuk pulang ke kampung. tapi ditunda atas sebab yang tak dapat dielakkan. ada hikmah di sebalik yang berlaku. makanya ana bermalam di rumah makjang.

pagi ahad bermula dengan ceria..sewaktu ana bersarapan dengan adik sepupu ana.. kami berkongsi cerita..hafiz bercerita tentang cita-citanya untuk ke sekolah maahad tahfiz yang mempunyai sukan. minatnya dalam bidang larian begitu tinggi..
tapi yang mencuit hati ana apabila dia memberi tip pada ana bagaimana untuk lari laju.

"along, nak lari laju,kawan apiz kata kita kena buang dosa dulu, sebab dosa kita berat." kata Hafiz.

ana bertanya lagi." macam mana kita nak buang dosa tu?"

"kita istighfar la banyak2 dan doa kat ALLLAH..lepas tu lari la"jawab Hafiz sambil tersenyum

ana sekecil hafiz sudah memikirkan tentang dosa yang berat apatah lagi kita, apatah lagi ana yang telah menjangkau 20-an ke atas..sedangkan Rasulullah yang maksum itu sentiasa beristighfar pada Allah swt.apalagi kita hamba yang kerdil dan sentiasa tak dapat lari dari lakukan kesilapan..

Allah swt itu maha pengampun dan pengasih,begitu banyak kasih sayang-NYA pada hambaNYA, solat Taubat, istighfar...SUBHANALLAH..

semoga hafiz menjadi ulama,Al-hafiz dan pejuang Islam yang menegakkan Islam.

No comments: