Monday, November 26, 2012

E-day


Alhamdulillah..pagi yang tenang walaupun semalam diduga dengan kesihatan yang menyebabkan saya tidak mampu untuk menyiapkan sepenuhnya kerja-kerja dipejabat..:(
Sampai ja di ofis, tetibe mata terpandang kalendar…tiidaaakkk.!!!..alamak saya baru tertingat E-day saya akan tibe..tak sampai 3 minggu lagi..persiapan..persiapan..erm..xtau nak habaq la, sebab saya serah semua persiapan kat family saya..:) mujur ada depa kan..




Dulu saya selalu pikiaq mcm mana la nnti kalau kita kahwin, keluarga mentua, ipar duai..sedara mara.. semua kene kenai..jadi ibu selalu pesan : kite ni bukan ja kawin dengan ‘Dia’ tapi dengan keluarga sekali.. contoh dah ada depan mata, yela ibu saya tu menantu kesayangan tok jah( nenek belah kedah).. ipar-ipar sume suka kat ibu sebab ibu ringan tulang, rajin pi dapuq..yela la bila raya atau kenduri ka, ibu la yang depa duk cari tanya nak masak ape..sweet kan..jadi saya nak jadi mcm ibu la.. jadi menantu yg disenangi..jadi caranya bukan lepas dah nikah baru nak mulakan..
La ni dah kena kenai semua bakal ipar duai dan sedara.. saya bersyukur sangat sebab bakal adik2 ipar saya ni peramah dan mudah mesra.. jadi saya senang dengan depa, moga-moga depa pun senang dengan saya..:) kepada sahabat-sahabat yg bakal mendirikan rumah tangga, bercinta dengan keluarga sebelum bercinta dengan bakal suami kite..:) sbb restu keluarga yang paling utama..bila keluarga restu makanya jalan utk kearah kebaikan itu mudah..:) 

No comments: