Monday, October 19, 2009

SETELAH ITU..


Bangkit semula dari kekecewaan, setelah meneliti dalam keadaan waras akal ini terpanggil untuk meniti hikmah disebalik apa yang berlaku..percayalah wahai diri ALLAH itu tidak kejam, ALLAH maha mengetahui segala-galanya. sekali jatuh jangan biakan jatuh terus bangkit semula jadi yang baru..


agaknya apa yang saya repekkan ni, natijah imtihan akhir semester lepas menjunam kebawah.. pointer saya tidak maintain seperti semeter lepas..apa yang saya rasa? kecewa memang kecewa tapi itu lah hidup jatuh bangun, naik turun, yang penting sebenarnya iktibar yang kita ambil dan setiap yang terjadi ada hikmahnya. walaupun perit ketahuilah ALLAH akan duga hambaNya ikut kemampuan hambaNYA..


Tapi saya berpesan pada diri dan sahabat2 saya sekiranya berlaku sesuatu dalam result imtihan jangan sesekali salahkan kerja2 dakwah atau kerja2 persatuan yang sentiasa melingkari kehidupan sebagai mahasiswa Islam. jangan salahkan meeting yang lama utk persiapan program, jangan salahkan usrah pada petang hari setelah habis kuliah dan kelas, jangan salahkan program2 hujung minggu sehingga tiada istilah weekend day dalam kamus hidup daie..

jangan salahkan sesiapa, tapi muhasabah balik dalam diri sendri.


boleh jadi kita semakin jauh dengan ALLAH SWT,

boleh jadi lidah dan hati ini semakin berat untuk mengingati ALLAH SWT.

boleh jadi niat hati pernah terselit secebis ketidak ikhlasan dalm perjuangan..

boleh jadi dosa2 yang tidak sedar kita lakukan..

boleh jadi kita tingkah diri pernah membuat orang sekeliling terluka..

boleh jadi kita lupa uttuk bersyukur...




No comments: