Tuesday, August 4, 2009

SECEBIS GARAPAN


HAMPIR 22 tahun rupanya usia saya.kadang-kadang saya hampir terlupa yang usia saya semakin meningkat..ada juga adik-adik usrah bertanya,bila lagi akak nak berbaitul muslim?

ALAM RUMAHTANGGA, hampir tidak terfikir saya tentang hal mendirikan bait muslim, sedangkan kata ibu jika orang dulu-dulu, seusia saya sudah punya anak 2. saya hanya tersenyum mendengar kata ibu.mana tidaknya rutin harian saya penuh dangan kuliah,usrah,program sana-sini,meeting persatuan dan dakwah fardiyah.saya memberi alasan kepada ibu yang saya masih lagi kemaruk untuk menunutut ilmu.saya harap dapat tunaikan cita cita saya untuk menyambung pengajian di jordan dalam bidang ekonomi Islam.

memilih suami bukan perkara yang mudah, seingat saya rakan-rakan kuliah yang lain begitu asyik mengejar cinta remaja yang saya rasa kan tidak kemana. kan lagi manis percintaan yang halal dan diredhai.
biarlah calon suami saya sama- sama faham dalam perjuangan membawa ISLAM seperti zainab al-ghazali..diri saya bukan lah hebat untuk mendapat pejuang yang hebat tapi cukuplah saya akan menjadi pelincir kepada kerja2 dan perjuangan dakwah sang suami. menjadi penyejuk hati dan sama2 dalam perjuangan.. apa yang penting sefikrah dan saya rela menjadi isteri kedua setelah perjuangan sang suami..:)dan membawa cahaya islam dalam keluarga, serta melahirkan bakal-bakal pejuang ISLAM..

buat akhowat sekalian jika kita inginkan yang soleh maka kita perlu solehah kan diri kita..jangan jadi isteri yang mahu sang suami 24 jam didepan mata..saya bimbang juga jika saya tergolong dalam golongan yang macam itu nanti..mintak dijauhkan..:)

panjang pula saya berceloteh..saya sedih mendengar ada ukhti yang satu ketika pernah hebat memberi idea, rela meninfakkan diri dalam perjuangan ISLAM tetapi setelah berkahwin lenyap dan jauh dari perjuangan dan kerja2 dakwah, kerana asyik menguruskan suami, malah bimbang saya makin bertambah, kerana sangat khuatir saya juga begitu. Ilahi, tolonglah teguhkan iman hamba-Mu ini Ya ALLAH..

No comments: